E-HANDELSRAPPORT:
MER ÄN 10 PROCENT KONVERTERING FÖR POSTALA UTSKICK

Publicerad

POSTALA UTSKICK – VINNANDE MARKNADSFÖRING FÖR
E-HANDELSFÖRETAG

E-handelsföretag som Ebay, Booking.com och Amazon ökar sina utskick i form av fysiska reklamutskick. Under 2018 syntes en tydlig trend från e-handlare – de ökade sina investeringar i fysiska reklamutskick med över 20 procent.

Enligt en rapport från den tyska marknaden gjord av Deutsche Post ökade antalet e-handelsaktörer med ca 12 procent förra året och många använder fysiska utskick med stor framgång. Tryckt marknadsföringen används för att underhålla och stärka kundrelationer, enligt Postmaster.

KONVERTERINGSGRADEN ÄR SKYHÖG
E-handlarna noterar konverteringsgrader på över 10 procent med sina fysiska utskick enligt en studie av Deutsche Post för 2018. Ju högre kvalitet och grad av personlighet desto bättre lyckas man. Ditt budskap kommer att tränga igenom det höga mediebruset mycket bättre än annonser i sociala medier och AdWords. Med påkostade utskick är dessutom chansen större att fler läser det i hushållet, vilket i sin tur ökar möjligheterna till köpbeslut.

VILL DU MARKNADSFÖRA DIG FRAMGÅNGSRIKT?
Lägg inte allt krut på dyra AdWords! Trycksaker av hög kvalitet ger mottagaren en större känsla av exklusivitet och påverkar köpbeteendet.

Kontakta oss idag så berättar vi hur du kan göra en smart kampanj med hög konverteringsgrad.

Åtta.45 Tryckeri Tommy Jansson
Tommy Jansson
tommy.jansson@atta45.se
070-984 98 55

Åtta.45 Tryckeri Anders Näslund Falun
Anders Näslund
anders.naslund@atta45.se
070-631 40 07

Åtta.45 Tryckeri logo

Källa: Branschkoll, Postmaster
04.02.2019 Dirk Görtz, Vice President Dialogmarketing, Deutsche Post:
"E-Commerce-Anbieter beziehen zunehmend auch physische Mailings in ihren Media-Mix ein."


LÄS ÄVEN:
REKLAM I TRADITIONELLA MEDIER
HAR HÖGRE VERKNINGSGRAD

Åtta.45 Tryckeri

Taggar: nyhet