KOMMUNICERA I PRINT
MED MÄTBARA RESULTAT

Publicerad

SKAPA MERFÖRSÄLJNING MED TRYCKSAKER

Du har stenkoll på företagets identitet, du vet att ditt budskap bottnar i äkthet och du vill aktivera ditt varumärke. Nu då? Här kommer ett konkret tips på hur du kan göra dina kunder är lojala och återkomma med köp. Mätbart såklart!

För marknadsavdelningar blir det allt viktigare att skapa mätbara resultat. Med ett innovativt uttryck kan kommunikation via tryck skapa stor och snabb konvertering. Nu pratar vi inte annonsering utan om att utnyttja företagets egna kanaler. Här berättar vi om ett tillfälle när en trycksak skapade en försäljningsboost.

FLYERS I E-HANDELSFÖRSÄNDELSER
Ett mindre, svenskt e-handelsföretag tryckte upp A5-flyers där de erbjöd en rabattkod om fem procent som kunderna kunde använda i januari 2017. I varje försändelse under december 2016 lades en flyer med i lådan. Företaget tryckte upp 4.000 st A5-flyers till en kostnad om ungefär 2.300 kronor.

När januari var slut analyserades köpen som gjorts med den unika rabattkoden. Det totala ordervärdet var över 48.000 kronor. Kostnaden för rabatten blev ca 2.420 kronor. Arbetet med att ta fram flyern tog inte mer än en timme för marknadsavdelningen. Det var minimalt extraarbete för lagerpersonalen att lägga ned flyern i lådorna. Detta är ett tydligt exempel på hur en printbaserad kampanj gav en försäljningsskjuts i januari som annars är försäljningsmässigt trög.

Ett tips kan vara att samverka med andra e-handlare och skicka med varandras flyers om båda företagen söker samma målgrupp men inte är direkta konkurrenter.

Kolla in vår FLIPPshop och se till vilken kostnad du snabbt kan skapa en liknande kampanj.

Vi på ÅTTA.45 Tryckeri har alltid mer tips och idéer på lager. Använd gärna oss som bollplank när det gäller framställande av flyers och andra trycksaker.


Har du frågor kring detta? Kontakta Sara V-Sjöberg på 08-553 348 83 eller sara.v.sjoberg@atta45.se så hjälper hon dig!

LÄS ÄVEN:


UPPTÄCK FÖRDELARNA MED
KUNDANPASSAD E-HANDEL



IT’S SHOWTIME!
40 TIPS INFÖR MÄSSOR!


Taggar: kunskap