FÖRPACKA DITT VARUMÄRKE

Publicerad

EXPONERA DITT VARUMÄRKE PÅ PRESENTPAPPER

Hur skulle du förpacka ditt varumärke? Bokstavligt talat alltså. Inom framför allt detaljhandeln har många företag sitt eget presentpapper och egna kartonger. De är ofta enfärgade eller bygger på företagets logga. En presentförpackning har verkligen möjlighet att positionera ditt varumärke, samtidigt som det kan ge en mätbar effekt.



Designkoncernen Orrefors Kosta Boda valde att låta designprocessen synas på sitt presentpapper genom att pryda det med skisser från glasbrukens olika formgivare. Pappret har använts som paketinslagning i företagets butiker, men blev också så populärt att kunder kunde köpa rullar av pappret för att ta hem och packa in andra presenter att ge bort. Genom att göra en presentförpackning som inspirerar så mycket att den går att sälja, kan företaget följa dess popularitet genom att se hur många som har sålts. Både mätbart och varumärkesbyggande med andra ord.

Vi på ÅTTA.45 Tryckeri har alltid fina tips och idéer på lager. Använd gärna oss som bollplank när det gäller framställande av trycksaker.


Har du frågor kring detta? Kontakta Sara V-Sjöberg på 08-553 348 83 eller sara.v.sjoberg@atta45.se så hjälper hon dig!

LÄS ÄVEN:


UPPTÄCK FÖRDELARNA MED
KUNDANPASSAD E-HANDEL



IT’S SHOWTIME!
40 TIPS INFÖR MÄSSOR!


Taggar: inspiration